sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Vähiin käy ennen ku loppuu

20 päivää ja sitte.

Voi että voi että.



Tulin tänään junalla Helsingistä viimistä kertaa sillä tavalla, etten asu siellä. Seuraavan kerran kun junailen sieltä pois, asun siellä.

Aika iso ero, eikö.

Tänään käveltiin Matkakeskukselta Lyylin kanssa Kämpille toka vikan kerran. Vielä yhdesti tän sunnuntain jälkeen tullaan junalla Jyväskylään yhdessä ja kävellään meidän vakioreitti kotio, mutta sit sekin loppuu. Tää on ollu hyvä lenkitysreitti yhdistettynä matkusteluun. Helsingissä vastaava ei oikein onnistu.

Mulla on täällä teippausta ja täytettä odottavia muuttolaatikoita. Ollaan saatu Lyylin kanssa nauttia yksin puolikkaasta solukämpästä koko alkuvuosi, koska tänne ei kämppiksen poismuuton jälkeen ole kukaan tunkenut. Toisin sanoen olen siis saanut nauttia oikeasti yksin asumisesta ennen loppuelämän kaksinasumista. Eikä kyllä haittaa että saa olla rauhassa nää muutamat vikatki viikot ja laittaa kamoja kasaan.


Häät tuntui alkuvaiheessa aika rasittavalta ajatukselta. Hirveesti päätöksiä ja niissä en tunnetusti ole oikein mukavuusalueellani. Mutta selvitty on, ehkä siks ettei mun ole tällä kertaa tarvinu olla ainoana vastuussa päätöksistä. Halausukko on ollu niin hyvin mukana, etten varmaan osaa edes tajuta. En tiedä, kuinka moni sulho kattelee innoissaan nettikaupoista organza-kaitaliinoja ja tilailee näytteitä testaukseen. Ainaki luulisin, ettei kovin montaa miestä sellanen kauheesti kiinnostais ja tollaset jäis morsion huoleks.

No, mun ukkeli on erilainen ukkeli ja niin hirrrrrrrrveän hyvä sellaisena.

Nyt ei enää rasita, vaikka ei mentykään pienellä kaavalla pelkästään perheiden ja läheisimpien ystävien joukolla. Häistä tulee isohkot, mut silti ei enää ressaa. Helpottaa tosi paljon, kun kaikki isoimmat asiat niinku kirkot ja ruuat ja sellaset on hoidettu ja nyt oon vaan kauhean innoissani et saisin jo sanoo tahdon.

Sitä ennen vaan pitäis ottaa kandinkirjoitushikirupeama. Huoh.

Ajettiin eilen Kotkaan katsomaan mummia ja juttelemaan vihkipapille, että se näkis etten oo erehtynyt mihinkään random urpoon. Pappi kysyi, halutaanko mielummin tahtoa osoittaa rakkautta ja uskollisuutta myötä- ja vastoinkäymisissä vaiko hyvinä ja pahoina päivinä aina kuolemaan asti. Minusta ero noiden välillä on aika iso. Jokainen voi miettiä, mikä valittiin.

Mä olen hirvittävän onnellinen mun tulevasta miehestä ja siitä että mennään naimisiin ja siitä että viimeinkin saadaan yhteinen koti, mutta en uskalla hehkuttaa sitä. Kai minussa on niin paljon jotain suomalaista kainoutta. Oon menossa naimisiin hyvänen aika, minun mielestä yks elämän suurimmist jutuista, enkä uskalla hehkuttaa siitä kaikille jatkuvasti koska pelkään että ihmiset alkaa karsastaa minua ja pyöritellä silmiään!!!

Mutta kerrottakoon nyt kaikille että olen superinnoissani ja superrakastunut ja minusta sellaisesta saa olla onnellinen!



20 päivää ja oon vaimo. Ei mulla tänään muuta.

4 kommenttia:

Henni kirjoitti...

Huibbuu, susta tulee hyvä vaimo ja Tuomosta hyvä mies. Puspus teille ja saat olla superinnoissasi ja olisin huolissani, jos et ois superrakastunut. 8) NIIN ja me ollaan kanssa innoissaan tulossa juhliin! :D

ps. voisitko ottaa tuon tyhmän kommenttitunnistuskirjotus-jutun pois päältä?

pikku-oRkki kirjoitti...

En tykkää siitä itsekään, mutta ilman sitä tulee roskakommentteja ties mihkä ikivanhoihin blogauksiin ja uusiinkin. Kokeiltu on.

Minna kirjoitti...

Orvokki anna vaan palaa!
Paitsi missä on hehkutus sun ihanista polttareista ;)

pikku-oRkki kirjoitti...

Ne oli emotionaalisesti niin raju kokemus ettei mahtunu samaan postaukseen!