perjantai 25. syyskuuta 2009

Lälly Kärpästen Herra

Tämä aamu oli ihan hurmaava.

Jotenkin vaan niin aurinkoinen ja kuulas. Ja oli ihanaa nukkua kunnolla, kun ei tarttenu ressaantua yheksäks koululle kokeeseen. Sen sijaan Kire heitti mut kirjastolle ja palautin kaks täyttä (ja PAINAVAA!) kangaskassillista kirjoja ja muuta. Oli vähän päässyt kertymään.

Jos minä saisin päättää, niin minä tahtoisin rakastua kirjastossa.

Käytiin kattoo Hennin kaa Kuvakukossa Sydämen kuiskaus Studio Ghibliltä (joo, hoopo nimi), ja siinä oli poika joka ihastui kirjastossa yhteen tyttöön 8) Sitten se halusi lukea samoja kirjoja kun se tyttö. Ja siinä leffassa oli muutenkin monia juttuja mitkä on lähellä sydäntä, esim se tyttö mietti haluisko se kirjailijaks ja se poika halus rakentaa viuluja ja en tie, oli vaan jotenkin ihan söpö ;D Ja tuli sellanen olo, että jonkun pitäisi täyttää minun sydän rakkaudella. Tollaset leffat saa aina sen aikaan.

Svenskan alustavat pisteet oli tullu. Luulen, että E sieltä tupsahtaa, vaikka ei se ihan järkyn kauas L:stäkään jääny: 256 sain alustavasti ja viimeks L:n raja oli 260. Liian kaukana siis kuitenkin, koska luulen että nyt rajat kyllä nousee. Toisaalta vähän sellanen tyhmä olo, että eikö nyt olis pystyny muutamaa pistettä puristamaan vaikka aineista, mutta turha on jossitella. Minä teen sen minkä teen ja se riittää.

Tosin se uskonto alko vähän pelottaa. Ei pisteitä oo vielä tullu, mutta nyt kun oon kaks päivää pyöritelly päässä mun vastauksia niin on ruvennu tuntumaan, että niissä on kaikki pielessä ja vialla. Tai ettei ne oo sellasia, mistä tulee korkeita pisteitä. Mutta ei auta itku, sieltä tulee mitä tulee.

Teen tähän väliin tunnustuksen: minä en oo vieläkään hylänny ruotsinkielistä radiokanavaa. Kuuntelin sitä ennen ruotsin kuuntelua aika usein, mutta kuuntelen sitä näköjään vieläkin. Se on kivaa.

Minulla on kärpäsystäviä. Ne seuraa kintereillä joka paikkaan: eilen illalla yks tuli varta vasten pörräämään mun huoneeseen eikä suostunu lähtemään pois. Onneks ei yöllä pörränny. Aamulla jatko taas. Sit joku kärpänen pörräs mun seurana myös keittiössä tänä aamuna, en tie oliko sama. Konsallakin seuraani lyöttäytyi pörriäinen, joten tein johtopäätöksen, että ne taitaa tosissaan tykätä minusta. Äskenkin kun istuin tähän, niin kas, vanha ystäväni kärpänen tuli taas tervehtimään.

Mut on minulla ihan ihmisystäviäkin. Esim Minna oli tänään symppis:
M: "Tiiätkö, sillon kun soitit minulle keskiviikkona niin minulle tuli siitä puhelusta jotenkin ihan hirmu hyvä mieli!"
Ihanan rehellistä :D Matikanpreppauksessa keskityttiin olennaiseen:

M: "Tiiätkö, sulla on kivasti ku sinulla on iiriksen ympärillä tollanen hurjan musta pyörylä. Huomasin tässä kun oon saanu katella sun kauniita silmiä! Eka on tollanen hohtava vihreä ja sitten tollanen tumma musta, ihan ku kajaalilla olis vedetty."
O: "Joo, mä aina aamusin maalaan kajaalilla silmämunaani."

Mutta tarkemmin ajatellen oon saanu kuulla aiemminkin mun mustista ympyröistä. Vaikken ite oo kyllä ihan vakuuttunut niiden olemassaolosta, mutta ehkä ne auringonvalossa sattui jotenkin valheellisesti korostumaan.

Tämän päiväisiä randombongauksia:
- lesbopari kirjastossa aamulla. Siksi mainitsemisen arvoista, että Kuopiossa törmää ihan sairaan harvoin ihmisiin, joista käy ilmi että ne edustaa jotain muuta seksuaalista suuntautumista kuin heteroa. Ne tytöt oli ihan varmasti nuorempia kuin minä, ainakin toinen.
- kolmijalkainen dalmatialainen, jolla oli apupyörät.
- tavarantoimittaja Konsalla, jolla oli kirkkaanturkoosit bokserit. Näin siksi, että päällyshousut oli puoliperseessä. Ilettävää. Mutta ihan hyvä värimaku.

Siinä oli varmaan kaikki, minkä tahdoin tänään kanssanne jakaa.

Eikun se vielä, että onko syksyt aina ollu näin kylmiä? Ihan järkynkylmä oli ajaa kotio kaupungista, sormet meinas jäätyä sinisiksi. En oo tajunnu kaivaa vielä hanskoja esiin. Ois ne jäätyny silti.

Niin ja ai niin, tänään pyöräilin hei kolmesti keskustaan ja takasin! Se on minusta jo reipasta. Ehkä alitajuntaisesti kerään urheilua talven varalle. Sillon kun kuitenkin kuljen matkat bussilla oman turvallisuuteni vuoksi.

Noniin, siinä oli ehkä kaikki.

4 kommenttia:

Minna kirjoitti...

^^

Taikasieni kirjoitti...

Mullakin on kärpäsystävä, sen nimi on Jasper. Se asuu Coffee Housessa mutta ilahtuu aina kovasti kun käyn sen luona. Mäkkärissä tapaan Pepita-kärpästä. :----)

Henni kirjoitti...

se leffa oli kyllä melkeinpä kokonaan aika HOOPO 8) ja johonkin ne pisterajat on vedettävä, vaikka raakaa se onki :s mä en tiiä vielä mun pisteitä ja mua ahistaaaaaaa.

pikku-oRkki kirjoitti...

Minusta se oli SYMPAATTINEN! 8)