sunnuntai 1. marraskuuta 2009

Hei Valonkantaja: viaton et ole sinäkään

Hyvää pyhäinpäivää kaikille, vaikka en minä tiedä mitä sillon tarkalleen ottaen edes juhlitaan. Tai muistellaan. Tai mitä nyt sillon tehdäänkään.

Mulla ei oo oikein mitään pyhäinpäiväperinteitä, mutta muutama vuos takaperin käveltiin just samanlaisena lauantaina (paitsi sillon sato lunta) Hempun kanssa nuortenillasta keskustaan ja hämmästyin sitä tuikkumerta, mikä hautausmaalla näkyi. En ollut jotenkin tajunnut ollenkaan, että ihmiset oikeesti käy haudoilla pyhäinpäivänä.

No mut kuitenkin: se oli sillon niin hienon näköstä, että halusin tänäänkin kävellä hautausmaan ohi, kun mulla kerta oli siihen mahdollisuus.

Siellä oli pimeää ja kaunista. Mun varpaita paleli. Huomenna aloitan 24/7-villasukkakauden.

2 kommenttia:

Henni kirjoitti...

pyhäinpäivänä muistellaan uskovaisia kuolleita tjtn.

mäki oon ihastunut tuohon kynttilämereen <3 Se on niin kaunista.

Maijukka kirjoitti...

pyhäinpäivä on joulun jälkeen yleisin aika viedä kynttilöitä haudalle