sunnuntai 23. elokuuta 2009

Ihmispelkoinen kokki

Minulla oli tänään suunnitelma herätä aikaisin ja mennä lukemaan kirjastoon uskontoa, opiskella ihan raivolla.

MUTTA oli niin hyvä ilma ja aurinkoista ja lämmintä, etten yksinkertaisesti voinut laittaa viimistä vähän kesäistä päivää tollaseen. Sen sijaan siis toimitin epämääräisen tyhjää puolet päivästä. (Luin uskontoakin vähän, mutta kotona.)

Minä tein ruokaa ja teki mieli ottaa kuvia, koska raaka-aineet oli niin kauniita. Tässä siis mahtava kuvasarja, sen nimi on vaikka paprikaherkkusienipasta lål:




Tuo epämääräinen vihreä mömmö leivän päällä on pestoa. Sopii tosi hyvin ruisleivälle, nam! Ollut viime päivien ehdoton suosikki.

Olisin halunnut mennä kattomaan Deppin uusimman leffan ja ehdin jo luvatakin Henzkille, mutta sitten päätin kuitenkin oman mielenrauhani vuoksi mennä nuorteniltaan kaikesta huolimatta. (Röyhkeä ystävä, tiedän.) Siellä ei ollutkaan normaalia n-iltaa, vaan joku vanha mies Lapista puhumassa ja sitten neljä naista lauloi säälittävällä kitarasäestyksellä ja lausuivat aina väliin joitain runoja. Meinasin nukahtaa saarnan aikana. Mietin aina vähän väliä, että mitähän Jumala nyt oikein halus mulle sanoa tälläkin jutulla, kun varta vasten muutin suunnitelmiani, että pääsisin kirkolle.

En minä tiedä vieläkään. Mutta Malle oli joka tapauksessa ihan liekeissä, ja se päätti että lähdetään porukalla Valkeiselle evankelioimaan nuoria. Minde patisti minutkin mukaan, joten siellä sitä sitten oltiin ja kuunneltiin, kun Erppa soitti trumpetilla yhden säkeistön "Herraa hyvää kiittäkää" niiden kaikkien kännisten teinien seassa. Vitsi miten se oli rohkea. Minulla olis varpilla menny nuotit sekasin vähintäänkin.

Jenni bongasi Markuksen väkijoukosta ja sitten juteltiin oikeestaan koko se aika, minkä jaksoin siellä olla. Ja jaoin yhden trakunkin, nimenomaan edellämainitulle :D

Ei oo vaan mun juttu mennä höpöttelemään tuikituntemattomille ja tyrkkimään trakuja kouriin ja ahdistelemaan niitä että "no mites nuo uskon asiat uskotkos sä jeesukseen ai et no mikäs mättää miks et et sä tiiä et jeesus rakastaa sua usko on paras juttu mitä sulla voi olla et hävii mitään vaikka kokeilisit" jnejne, kyllä te tiiätte. Ei tunnu missään, jos esim on ollu laulamassa torilavalla ja on tullut kuitenkin nähdyksi tuttujen ja puolituttujen taholta, mutta sitten tollanen... en vaan koe sitä millään lailla omaksi.

Mutta eihän kaikista oo tarkotuskaan olla kaikkeen.

Ainakin oli erilainen ilta.

1 kommentti:

mirjami kirjoitti...

Mun ikuinen häpeätraumani on, että olin teininä Ankkarock-aktiossa evankelioimassa ja jakamassa trakuja. Oi miksi? No, ei se ainoa hulluus ole.